Smarties, popularne słodycze produkowane przez Nestlé, zobaczymy wkrótce tylko w opakowaniach z papieru nadających się do recyklingu. Do tej pory w papierowych opakowaniach sprzedawano tylko 10 proc. tych cukierków. Smarties ma być „pierwszą globalną marką słodyczy, która przeszła na opakowania papierowe nadające się do recyklingu“. Zaoszczędzi to około 250 milionów plastikowych opakowań sprzedawanych każdego roku na całym świecie.
Nowoczesny papier
Nowe opakowanie Smarties jest wykonane z papieru powlekanego, papieru lub kartonu. Wszystko z poszanowaniem zrównoważonego rozwoju.
Czytaj: Wegański burger to za mało
Papier jest produktem pożądanym, ponieważ nadaje się do recyklingu. Jednak nie ma takich samych właściwości użytkowych jak plastik – jest bardziej kruchy i nie jest odporny na wilgoć i tlen. Nowe papierowe opakowania wymagały pionierskich materiałów, które gwarantują bezpieczeństwo i utrzymanie jakości produktu, a jednocześnie możliwość recyklingu.
Opracowanie bezpiecznych i wygodnych papierowych opakowań wymagało testów. Prowadzono je w Centrum Badawczo-Rozwojowym dla słodyczy w York w Wielkiej Brytanii oraz w szwajcarskim Instytucie Nauk o Opakowaniach.
Dostosowaliśmy nasze istniejące linie produkcyjne, aby umożliwić ostrożne obchodzenie się z papierem, zapewniając jednocześnie możliwość recyklingu we wszystkich nowych formatach – Louise Barrett, szefowa Nestlé Confectionery Product Technology Center w Yorku.
Dlaczego Smarties?
Nestlé ma cel, aby 100 proc. opakowań nadawało się do recyklingu lub ponownego wykorzystania do 2025 roku. W tym czasie planuje zmniejszenie zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.
Wprowadzanie zmian to nie tylko zamiana plastiku na papier. Podczas procesu rozwoju przyjęliśmy podejście holistyczne. Dzięki nowemu projektowi mogliśmy również zmniejszyć ilość materiału opakowaniowego w porównaniu z wersją plastikową – Louise Barrett.
Przeniesienie opakowań Smarties na papier nadający się do recyklingu to jedna z naszych kluczowych inicjatyw w zakresie zrównoważonych opakowań w kategorii słodyczy – podał szwajcarski koncern.