- reklama -
Strona głównaEcoLifeKupujemy nowy sprzęt,...

Kupujemy nowy sprzęt, a co z naprawą?

Przeczytasz w 3 min.

Posiadamy coraz więcej sprzętu elektronicznego. W ubiegłym roku Polacy kupili aż 13 mln różnych elektronicznych urządzeń, na które wydaliśmy 13,6 mld zł – podaje APPLIA, związek pracodawców AGD. A co, jeśli zepsuje nam się urządzenie? Łatwy dostęp do usług serwisowych to komfort i bezpieczeństwo.

Nowy sprzęt i nowe technologie

W miejsce krajowych czy zagranicznych wyjazdów wypoczynkowych, wyjść do teatru, restauracji lub kina często wolimy zakupy – wskazują eksperci. Sprzęt AGD i RTV to jedna z najlepiej sprzedających się w ostatnich miesiącach kategorii. Zaczęły pojawiać się zupełnie nowe grupy produktowe, takie jak np. suszarki do ubrań czy sprzęt medyczny.

Sprzęt elektroniczny chętnie kupują też seniorzy – pokazuje badanie Seniorów sposób na „COŚ się zepsuło”, przeprowadzone na zlecenie TAURONA. Seniorzy chętnie sięgają po nowe technologie, ponieważ prawie wszyscy seniorzy dzięki Internetowi kontaktują się z rodziną lub znajomymi. Aż 87 proc. respondentów robi to za pośrednictwem telefonu komórkowego. Z kolei komputery stacjonarne czy laptopy najczęściej sprawdzają się przy wyszukiwaniu ważnych informacji praktycznych – czytamy w raporcie. 30 proc. badanych przyznało, że w ciągu roku kupiło nowy sprzęt RTV/AGD. .

Co, jeśli sprzęt się zepsuje?

Niemal co trzeci ankietowany przyznał, że kupił nowy sprzęt, ponieważ chciał mieć jego nowszy model. Znaczna część seniorów planowała naprawić dotychczas używany sprzęt, ale okazało się to niemożliwe lub za drogie. Co trzeci badany przyznał, że zdarzyło mu się szukać fachowca przez Internet – czytamy w raporcie Seniorów sposób na „COŚ się zepsuło”.

Koniec postarzania sprzętu?

Pierwsza myśl, jaka często się pojawia, to naprawa sprzętu na własną rękę lub z pomocą rodziny. Polacy nie są tu wyjątkiem, podobnie jest w innych krajach. Na przykład we Francji badania agencji ADEME pokazały, że ponad połowa konsumentów próbuje naprawy własnym sposobem. W Polsce badanie TAURONA pokazało, że w przypadku awarii seniorzy najczęściej szukają pomocy u fachowców (49%) lub zwracają się o nią bezpośrednio do członków najbliższej rodziny (48%).

Naprawa sprzętu się opłaca, to tańszy i ekologiczny wybór. W ten sposób unikamy produkcji elektrośmieci, których rocznie na świecie powstaje ponad 54 milionów ton metrycznych i jeśli nic nie zmienimy to w 2030 roku będzie to już 74 mln ton.

Magda Skłodowskahttps://ecoreporters.pl
Ekologią interesuje się od dwóch dekad, kiedy zaczynała pracę w dziennikarstwie. Współtworzy portal WysokieNapiecie.pl. W swojej karierze pracowała jako wydawca portalu tvn24bis.pl, była dziennikarką "Rzeczpospolitej" i "Pulsu Biznesu". Pełniła funkcję rzecznika prasowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Uczestniczyła w szkoleniach i konferencjach Europejskiej Agencji Środowiska, Europejskiego Centrum Dziennikarstwa, stypendystka Departamentu Stanu USA. Współautorka publikacji "Unia Energetyczna z perspektywy Francji, Niemiec, Polski i Wielkiej Brytanii", wydanej przez Instytut Spraw Publicznych (2015).
Podziel się
Tagujemy
Czytaj także

Krowy dostaną maseczki na metan

Gigant rolny Cargill rozpocznie sprzedaż masek dla krów. To eksperymentalna technologia, która może pomóc rolnikom ograniczyć emisje gazów cieplarnianych. Metan emitują w dużej mierze...

Zakaz sprzedawania prądu przez domokrążców

Po latach boju i nieuczciwych praktyk w Polce wejdzie zakaz zawierania umów dotyczących energii elektrycznej i gazu poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli np. w domach...

Bałtyk. Plaża. Upał.

Panowie, żar leje się z nieba.Taka spiekota w mieście to piekło. Zostawcie na chwilę codzienne troski, wybierzcie się na wycieczkę za miasto, nad morze.Dobrze...
- reklama -
Najnowsze
A jeszcze lepsze jest to...

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- reklama -