- reklama -
Strona głównaPoradnikDrobne naprawy mogą się opłacić

Drobne naprawy mogą się opłacić

Awarie sprzętu domowego zdarzają się w każdym domu. Stajemy wtedy przed dylematem: naprawić czy kupić nowy. Jest kilka rzeczy, na które powinniśmy zwrócić uwagę. Wtedy podjęcie decyzji będzie prostsze.

Ekonomia jest ważna

Artykuły gospodarstwa domowego czasami się psują. Do tego powinniśmy być przygotowani. Jednym z głównych kryteriów, które bierzemy pod uwagę przed podjęciem decyzji, jest więc koszt. Porównujemy koszty naprawy do kosztów zakupu nowego sprzętu.

Jak pokazało badanie TAURONA przeprowadzone wśród seniorów,  50 proc. z nich kupiło nowy sprzęt gdy stary się zepsuł, a jego naprawa była zbyt kosztowna.

W Polsce produkujemy rocznie aż 30 mln różnego rodzaju urządzeń AGD – podaje Związek Producentów AGD APPLiA Polska. Mamy więc do wyboru wiele sprzętu, w dodatku z fabryk z Polski. Ale też zanim kupimy nowe urządzenia powinniśmy sprawdzić, czy stare rzeczywiście nie nadają się do niczego.

Ekologia też ma znaczenie

Jeżeli naprawiamy, to automatycznie zmniejszamy produkcję nowych towarów, przez co obniżamy zużycie surowców i energii. Redukujemy też emisję szkodliwego dwutlenku węgla. Jeżeli nie wyrzucamy zepsutych sprzętów, to nie powiększamy góry śmieci, których przetwarzanie i składowanie kosztuje krocie.

Koniec postarzania sprzętu? naprawa AGD ma być prostsza

Dostrzega to też Komisja Europejska, która wprowadza obowiązkowe wymogi dla producentów, nazywane w skrócie naprawo do naprawy. Oznacza to większą dostępność części zamiennych do sprzętu AGD i RTV. W ten sposób wydłużamy czas użytkowania produktów.

Jak awaria – to do fachowca

W sytuacji awarii domowych sprzętów w pierwszej kolejności szukamy rozwiązań na własną rękę. Jak pokazuje badanie TAURONA, 48 proc. seniorów w przypadku awarii szuka pomocy u członków najbliższej rodziny.

Najlepiej jednak jest skonsultować się z fachowcem. To on pomoże zdecydować, czy w miejsce starego sprzętu kupić nowy. Seniorzy szukają fachowców chętnie w internecie, ale 46 proc. ankietowanych przyznało, że nie ufa serwisantom znalezionym w ten sposób – podaje raport TAURONA. Spółka sama też oferuje w abonamencie usługi fachowców, a wtedy telefon na infolinię może rozwiązać problem z awarią sprzętu. Przygotowała też poradnik, w którym wyjaśnia m.in. czy naprawa się opłaca.

Specjalny poradnik dla seniorów od Taurona

Serwisanci będą coraz bardziej potrzebni, ponieważ sprzęty AGD są coraz bardziej popularne w naszych domach. AGD APPLiA Polska i Instytut Rynku Elektronicznego rozpoczęli w kilku technikach w Polsce program doskonalenia zawodowego nowoczesnego technika napraw AGD. To odpowiedź na potrzeby rynku pracy oraz wypadkowa przemian technologicznych, jakim podlega stale rozwijający się sektor AGD.

- autopromocja -
Podziel się
Redakcja EcoReporters
Redakcja EcoReportershttps://ecoreporters.pl
Miejsce, gdzie znajdziesz informacje ze świata ekologii, opinie i analizy. Wszystko o czym powinniście wiedzieć, co się dzieje w świecie #eco. Bez #fakenews. Tylko dla tych, którzy na serio podchodzą do wiedzy o środowisku, w jakim żyjemy.
Czytaj także

TAURON oznacza wiarygodny. Nowe wyniki badań

Ponad 80 procent konsumentów korzystających z usług serwisantów TAURONA deklaruje chęć...
- reklama -
energetycznie

Dotacje do fotowoltaiki i pomp ciepła w 2021 roku

Program Mój Prąd, który wyczerpał się w ubiegłym roku, nie ma na razie kontynuacji. To nie znaczy, że nie można jeszcze znaleźć dofinansowania do...

Zielona energia w każdej godzinie

Polenergia, spółka kontrolowana przez Dominikę Kulczyk, chwali się, że dostarczy klientom indywidualnym i biznesowym energię elektryczną z odnawialnych źródeł. Certyfikat TÜV SÜD potwierdza, że...
A jeszcze lepsze jest to...
Następny artykuł