Szwedzka IKEA rozpoczyna we wrześniu nową działalność – sprzedaż energii klientom. Ta największa na świecie sieć sklepów meblowych zamierza przekonać klientów do zielonej energii.
Szwedzkie gospodarstwa domowe będą mogły kupić w sklepie IKEA odnawialną energię z farm słonecznych i wiatrowych. To nowy pomysł na biznes, który ma ruszyć we wrześniu. Warto przypomnieć, że od dawna w sklepach IKEA w 11 krajach, w tym w Polsce, można kupić panele fotowoltaiczne. Teraz szwedzka grupa dokłada kolejną usługę.
Szwedzi będą mogli zamówić abonament na energię elektryczną w IKEA. A klienci, którzy kupili wcześniej w IKEA panele fotowoltaiczne, dostaną przez aplikację możliwość śledzenia własnej produkcji i sprzedaży energii, której sami nie zużywają. Partnerem IKEA na szwedzkim rynku jest firma Svea Solar, która dostarcza też do sklepów panele słoneczne. Będzie też zajmowała się kupnem odpowiedniej ilości zielonej energii na giełdzie. Klienci oprócz ceny za prąd zależnej od giełdowych notowań, zapłacą dodatkową, stałą opłatę.
Wierzymy, że przyszłość energii jest odnawialna i chcemy, aby energia elektryczna ze zrównoważonych źródeł była bardziej dostępna i przystępna cenowo dla wszystkich – Jan Gardberg, New Retail Business Manager, Ingka Group.
Agencja Reuters donosi, że IKEA ma nadzieję na wprowadzenie nowej oferty energii odnawialnej oraz paneli słonecznych na wszystkich rynkach. Na razie nic nie słychać o tym, by było to w Polsce. Partnerem IKEA w sprzedaży paneli fotowoltaicznych na polskim rynku jest Foton Technik, z grupy innogy.
Zieloni klienci poprawią węglowy ślad
Strategia IKEA zakłada dążenie do tego, by koncern stał się „pozytywny dla klimatu”. W skrócie oznacza to redukuję emisji gazów cieplarnianych o więcej, niż jest to związane z całym łańcuchem dostaw i produktów IKEA, czyli od produkcji surowców aż do utylizacji mebli przez klientów.
Czytaj także: Nowe panele fotowoltaiczne kupisz przez internet w IKEA
Energia odnawialna w domach klientów przyczyni się do tego celu, a dodatkowo da nowe dochody firmie. Szacuje się, że klienci odpowiadają za około jedną piątą całkowitego śladu klimatycznego IKEA, ponieważ korzystają z urządzeń elektrycznych i oświetlenia kupowanego w sklepach.