-13.2 C
Warszawa
wtorek, 19 stycznia, 2021

Wakacje z maską

Opadły nasze maski, okazało się, że jesteśmy tacy sami.
More

    Ostatnie

    Restauracja IKEA zmieni jedzenie na bardziej zielone

    - reklama -

    Przeczytasz w 3 min.Szwedzka IKEA jest jednym z największych dostawców żywności na świecie. Sklep znany jest głównie z mebli, ale równie znana jest restauracja IKEA. Koncern zapowiedział w tym miesiącu kolejny krok w kierunku zdrowszej i zrównoważonej żywności. Wprowadzi menu, w którym znajdzie się więcej pozycji roślinnych.  Szwedzi chcą przez to zainspirować do bardziej zdrowych i zrównoważonych wyborów. Do tego jedzenie ma być bardziej przystępne cenowo.

    Bardziej zrównoważony wybór nie powinien być luksusem dla nielicznych. Powinien być częścią codziennego życia ludzi – Lena Pripp-Kovac, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w Inter IKEA Group.

    Nowe zobowiązania żywieniowe IKEA

    Do 2025 roku połowa głównych posiłków oferowanych w restauracjach ma być pochodzenia roślinnego, a 80 proc. mięsa ma stanowić inne niż czerwone, a 80 proc.  całej pakowanej żywności ma być pochodzenia roślinnego. Do tego 80 proc. wszystkich dań głównych ma spełnić normę „zrównoważonego posiłku”. To oznacza, że spełniają odpowiednie wymagania w zakresie kalorii (kcal), tłuszczów nasyconych, cukrów, soli i błonnika.

    - reklama -

    Czytaj: Dieta dla planety zyskuje mocne poparcie

    Spożywanie mniejszej ilości czerwonego mięsa, a większej ilości owoców i warzyw jest dobre zarówno dla ludzi, jak i dla planety. Obecnie system żywnościowy odpowiada za 25–30 proc.  globalnych emisji gazów cieplarnianych, w tym znaczna część pochodzi z produkcji zwierzęcej.

    Restauracja IKEA bije rekordy

    W 2019 roku ponad 680 milionów klientów IKEA zapoznało się z ofertą żywności w restauracjach, bistrach i na szwedzkich rynkach żywności. Nie wszystkie posiłki i produkty są tanie. Owszem, za 2 zł można zjeść hot-doga, za około 7 zł kupić śledzia w słoiczku, a za niecałe 20 zł ma się gotową mrożonkę do odgrzania na obiad. Sporo rzeczy kosztuje też tyle, że uboższe osoby nie mogą sobie na ich zakup pozwolić.

    - reklama -

    Badanie przeprowadzone na 27 tys. osób w 27 krajach potwierdziło, że trzy na cztery osoby chcą znacznie zmniejszyć swój wpływ na środowisko. Znaczna liczba osób jedzących mięso byłaby skłonna przestawić się na alternatywne produkty roślinne. Warunek jest taki, by smakowały podobnie.

    Tradycyjne klopsiki pozostaną w menu

    W dużych miastach restauracja IKEA staje się popularnym miejscem na posiłek. Ponieważ nie mamy czasu na gotowanie, to lubimy gotowe potrawy. Do tego to dobre rozwiązanie dla całej rodziny.

    W ciągu ostatnich kilku  IKEA przyzwyczaiła nas do rewolucji na talerzu. Rzuciła wyzwanie ikonom mięsa. Wprowadziła kulki wegetariańskie, wegetariańskiego hot doga i makaron penne z wegańskim sosem. Najnowszym przykładem są klopsiki roślinna huvudroll. Ta opcja klopsików ma tylko 4 proc. śladu klimatycznego tradycyjnego klopsika z IKEA.

    Prawdziwie zrównoważony system żywnościowy musi opierać się na pysznej, pożywnej i odpowiedzialnie produkowanej żywności. IKEA stosuje podejście oparte na pełnym łańcuchu wartości, aby przyczyniać się do zrównoważonych systemów żywnościowych, od odpowiedzialnego pozyskiwania materiałów, ograniczania marnotrawstwa żywności w całym łańcuchu wartości, do opakowań okrągłych i bardziej zrównoważonych oraz wykorzystywania zasięgu IKEA do udostępniania zdrowych i zrównoważonych opcji żywnościowych wielu ludzi, jak to tylko możliwe – Peter van der Poel, dyrektor zarządzający IKEA w Szwecji i menedżer IKEA Range & Supply.

     

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Tu jest miejsce na treść komentarza
    Podaj imię

    Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

    - reklama -

    Zostań z nami

    Wysyłamy wiadomości niezbyt często a jeśli już, to są one sprawdzone i ważne.

    Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez EcoReporters w celu realizacji usługi newsletter, a tym samym wysyłania mi informacji o produktach blogowych, usługach, promocjach lub nowościach zgodnie z polityką prywatności. Wiem, że zgodę tę mogę w każdej chwili cofnąć.

    Porady zawsze w cenie