- reklama -
Strona głównaTechnologieObsługa klienta PGE dostanie nowy...

Obsługa klienta PGE dostanie nowy system

PGE Dystrybucja zawarła umowę na wykonanie systemu informatycznego CRM i bilingu. To ma przygotować biuro obsługi klienta PGE na świadczenie elastycznych usług.

System informatyczny CRM (Customer Relationship Management) zarządza obsługą z klienta, a system billingowy umożliwia prowadzenie rozliczeń. To niezbędne narzędzie do sprawnego zbierania, archiwizowania i porządkowania danych do wystawiania faktur. Co więcej, spółki energetyczne stoją przed większymi zadaniami, jak obsługa prosumenta czy w przyszłości – komunikacja z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii (CSIRE).

Rynek energii jest przed uruchomienie systemu CSIRE, który ma zapewnić lepszy dostęp do danych o poborze i produkcji energii, wprowadzenie dynamicznych taryf czy szybszą zmianę sprzedawcy energii. Zgodnie z harmonogramem, CSIRE ma być gotowy w połowie 2024 r. Do tego czasu PGE zmieni swój system.

Jak zmieni się obsługa klienta PGE?

Nowe rozwiązanie zastąpi działające obecnie systemy bilingowe oraz systemy CRM do obsługi klientów Grupy PGE. PGE dostarcza prąd do ponad 5,5 mln klientów. W tej grupie około 720 tys. wybrało elektroniczną formę otrzymywania faktur od PGE Obrót. To ekologiczny wybór, ale nadal większość klientów otrzymuje faktury papierowe. W obu przypadkach istnieje konieczność zbierania i analizowania danych. Nowoczesne systemy informatyczne bilingowe i CRM radzą sobie z tym zadaniem. Ostatecznie podnosi to skraca czas obsługi klientów. Sprzedawca energii dostanie też więcej informacji, podobnie jak odbiorca.

Czytaj: SMS PGE o odłączeniu prądu

W tym roku PGE rozpoczyna prace nad nowym systemem informatycznym, w 2023 roku zacznie jego wdrożenie, a zakończy to – w 2025 roku. Na końcu zaś będzie komunikował się z wdrażanym przez PSE Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.

Największy system billingowy w Polsce

Grupa Atende wyceniła zadanie w przetargu PGE na 154 mln zł. Druga złożona oferta opiewała natomiast na ponad pół miliarda złotych.

Wszystko zrealizuje A2 Customer Care z Grupy Atende. Ta spółka ma doświadczenie w budowaniu systemów billingowych i realizuje największy system billingowy w Polsce. Chodzi o rozliczenia klientów Polskiej Spółki Gazownictwa. Łącznie w systemie SAP for Utilities w PSG rozliczanych jest dzisiaj ponad 7,4 mln odbiorców i obsługiwanych jest ponad 8 mln PPG (punktów dostaw gazu).

Rynek gazu w naszej ocenie wyprzedził rynek energii o co najmniej kilka lat.

Krzysztof Biezmienow, Dyrektor Zarządzający A2CC

Spółki grupy Atende w konsorcjum starają się także o wykonanie systemu CSIRE. Znalazły się na liście 5 potencjalnych wykonawców zakwalifikowanych przez PSE. Wyniki tego przetargu powinny być wkrótce znane.

- autopromocja -
Podziel się
Redakcja EcoReporters
Redakcja EcoReportershttps://ecoreporters.pl
Miejsce, gdzie znajdziesz informacje ze świata ekologii, opinie i analizy. Wszystko o czym powinniście wiedzieć, co się dzieje w świecie #eco. Bez #fakenews. Tylko dla tych, którzy na serio podchodzą do wiedzy o środowisku, w jakim żyjemy.
Czytaj także

TAURON oznacza wiarygodny. Nowe wyniki badań

Ponad 80 procent konsumentów korzystających z usług serwisantów TAURONA deklaruje chęć...
- reklama -
energetycznie

Dotacje do fotowoltaiki i pomp ciepła w 2021 roku

Program Mój Prąd, który wyczerpał się w ubiegłym roku, nie ma na razie kontynuacji. To nie znaczy, że nie można jeszcze znaleźć dofinansowania do...

Zielona energia w każdej godzinie

Polenergia, spółka kontrolowana przez Dominikę Kulczyk, chwali się, że dostarczy klientom indywidualnym i biznesowym energię elektryczną z odnawialnych źródeł. Certyfikat TÜV SÜD potwierdza, że...
ZOSTAW KOMENTARZ
Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

A jeszcze lepsze jest to...
Następny artykuł