Nowe produkty Tefal do przygotowania żywności powstały z plastiku z recyklingu. Zaprojektowano je z myślą o trwałości i naprawach. To znak, że producenci elektroniki zaczynają zmieniać podejście do sprzętu, na czym mogą zyskać też konsumenci. Warto przede wszystkim zadbać o recykling.
Na początek ważne przypomnienie: Polacy wydali w ubiegłym roku 13,6 mld zł na duże i małe AGD. To około 13 mln sztuk nowego sprzętu w damach. Kupujemy na potęgę sprzęt elektroniczny, ale czy zwracamy uwagę jak jest wykonany?
Tefal z recyklingu
Blender kielichowy, blender ręczny, szatkownica i rozdrabniacz Tefal powstały z plastiku z recyklingu, a do zadruku ich opakowań użyto tuszu roślinnego. Producent – Groupe SEB wyróżnił je znakiem zrównoważonego projektowania ECOdesign, więc konsumenci łatwo je rozpoznają.
Nowa ekologiczna linia produktów wykonana jest, aż w 65 proc. z plastiku z recyklingu. Z kolei opakowania powstały z przetworzonej wielokrotnie tektury, której zadruk odbywa się przy użyciu tuszy roślinnych. W opakowaniach nie ma tradycyjnych ulotek, a potrzebne informacje znajdziemy wewnątrz kartonu. Co więcej, zrezygnowano z plastikowych toreb i styropianu.
Firma zadbała także o recykling. Podaje, że 95 proc. sprzętów z nowej linii będzie można z powrotem przetworzyć, dając im tym samym drugie życie. Po pierwsze, do ich produkcji zostały użyte materiały w mniejszym stopniu wpływające na środowisko. Po drugie, zaprojektowano je z myślą o trwałości i naprawach. Następnie, artykuły charakteryzują się większą wydajnością.
Rocznie sprzedajemy ponad 360 milionów produktów na całym świecie. Tak duży udział w rynku, wiąże się z ogromną odpowiedzialnością za nasze działania, dlatego angażujemy się w prace, które pomagają nam minimalizować wpływ na środowisko. Chcemy, aby nasze sprzęty były przyjazne dla planety – Marta Kownacka, product manager z Groupe SEB Polska.
Groupe SEB oferuje sprzęty i akcesoria kuchenne, m.in. takich marek, jak: Tefal, Rowenta, Moulinex i Krups.
Recykling jest jednym z największych wyzwań. W 2021 roku branża producentów sprzętu AGD musi zebrać 65 proc. masy sprzętu wprowadzonego na rynek.