Continental, producent opon i firma technologiczna, rezygnuje z jednej z dwóch naklejek na oponach. Dzięki czemu uniknie około 110 ton odpadów z tworzyw sztucznych rocznie. Taśmy z naklejkami mają długość trzy razy większą niż Avenue des Champs-Élysées w Paryżu. Natomiast niezbędne informacje znajdują się na obowiązkowej unijnej etykiecie dla opon.
Czytaj: Foliowe torby znikają z Żabki
Dotychczas na oponach firmy Continental umieszczane były dwie naklejki. Na pierwszej – wymaganej przez prawo Unii Europejskiej i w niektórych innych krajach etykiecie dla opon – znajdują się informacje potrzebne w sprzedaży, takie jak marka, rozmiar, numer artykułu i inne dane. Druga naklejka dodatkowo nosiła logo odpowiedniej marki należącej Grupy, takie jak Continental, Uniroyal, Semperit lub Barum. Od stycznia 2021 r. Continental w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) już jej nie używa. Dzięki temu uniknie około 110 ton odpadów z tworzyw sztucznych rocznie w postaci samych naklejek. Taśmy z naklejkami na folii podkładowej mają w sumie długość około 6,4 km – czyli ponad trzy razy więcej niż bulwar Avenue des Champs-Élysées w Paryżu.
„Rezygnując z tych naklejek, robimy ważny krok w kierunku naszego korporacyjnego celu, jakim jest zrównoważony rozwój oraz pomagamy zmniejszyć i zastąpić udział paliw kopalnych w naszej światowej produkcji” – Claus Petschick, szef działu zrównoważonego rozwoju w Continental. Jak dodał, firma jest w trakcie wprowadzania zrównoważonych materiałów w całym łańcuchu produkcyjnym. Continental w tym roku obchodzi 150-lecie działalności.