Pierwsza firma w sektorze energetycznym postanowiła zmienić zarządzanie zasobami cyfrowymi i zmniejszyć w ten sposób swój wpływ na środowisko. Dalkia Polska wprowadziła nową stronę internetową, która jest bardziej ekologiczna. Zużywa mniej energii, przez co ma mniejszy wpływ na klimat.
Aktywność cyfrowa odpowiada za 4 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych, a to około dwa razy więcej niż podróże lotnicze. Jest więc o co się starać, by strony internetowe nie pożerały za dużo energii i szybko przynosiły potrzebne informacje.
Ekologiczna strona internetowa
Dalkia Polska wymienia, dlaczego jej strona internetowa jest ekologiczna:
- Ograniczenie palety barw i zachowanie dwutonu sprawiły, że zdjęcia umieszczone na stronie mają niewielką wagę.
- Zdecydowano się także na znaczącą redukcję użycia koloru białego, dzięki czemu monitory zużywają mniej energii, by wyświetlić treści.
- Czterokrotnie poprawiono szybkość ładowania serwisu, dzięki silnej kompresji wszystkich elementów zawartych na stronie.
- Zrezygnowano z autoodtwarzania, więc użytkownik sam decyduje, które materiały chce zobaczyć.
Dalkia pomaga w dekarbonizacji
Dalkia jest spółką zależną francuskiego EDF. Wspiera swoich klientów w transformacji energetycznej i cyfrowej poprzez dwie linie biznesowe: rozwój lokalnych odnawialnych źródeł energii oraz oszczędność energii. Na stronie umieszcza kilka przykładów swojej działalności, na przykład w Polsce to budowa kotłowni parowej dla firmy DPE.
Dalkia utworzyła w Polsce swoją spółkę zależną w 2014 roku, rok później do grupy dołączyła spółka Dalkia Polska Energia, czyli operator zajmujący się zarządzaniem, optymalizacją i rozwojem miejskich sieci ciepłowniczych, a także produkcją ciepła i energii elektrycznej. W 2017 roku Dalkia pozyskała spółkę Dalkia Polska Solutions wyspecjalizowaną w inżynierii sanitarnej, elektrycznej i automatyce. Dalkia Polska i jej dwie spółki zależne zatrudniają w Polsce około 400 pracowników i wypracowują obroty na poziomie 180 mln złotych rocznie