InPost zamówił kilkaset aut elektrycznych, w tym nissany i mercedesy. Będzie nimi dostarczał paczki w miastach, które przystąpiły do programu Green City. To największa transakcja na polskim rynku pojazdów elektrycznych.
Pojazdy elektryczne InPostowi dostarczy w ramach wynajmu długoterminowego spółka Arval z grupy BNP Paribas. Kontrakt obejmuje czteroletni wynajem z pakietem serwisowym, ubezpieczeniem oraz samochodami zastępczymi w razie potrzeby.
Nasz cel tylko na ten rok to ponad 300 elektrycznych samochodów we flocie InPost – Rafał Brzoska, prezes InPost.
InPost wynajmie ponad 250 Nissanów e‑NV200 oraz 10 eSprinterów Mercedes-Benz, które dołączą do obecnej floty samochodów elektrycznych InPost.
Auta elektryczne w Green City
Nissany e‑NV200 w powiększonej wersji XL Voltia umożliwiają kurierom swobodną pracę w pozycji stojącej. Do tego bezkluczykowy dostęp, podgrzewana kierownica i fotele zwiększają komfort użytkowania. Auto ma silnik o mocy 109 KM. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia realny zasięg 200 km.
Wymiana spalinowych pojazdów dostawczych na elektryczne we flotach takich firm, jak InPost jest nieuchronna. Celem jest nie tylko obniżanie bieżących kosztów i zmniejszanie lokalnych zanieczyszczeń. W perspektywie kilku lat wjazd do centrów miast może być dozwolony wyłącznie dla samochodów zeroemisyjnych – Paweł Racis, dyrektor handlowy Arval Service Lease Polska.
Do programu Green City przystąpiły już duże polskie miasta, w tym Białystok, Sopot, Rzeszów, Łódź, Kraków, Kielce, Wałbrzych, Częstochowa, Zielona Góra, Rybnik.