Producent sprzętu elektronicznego Sony już w 2010 roku ogłosił tzw. „Drogę do zera”, czyli długoterminowy globalny plan, którego celem jest osiągnięcie zerowego śladu środowiskowego przez cały cykl życia produktów i działalności firmy 2050 roku. Firma właśnie ogłosiła, że zrealizuje ten cel znacznie szybciej.
Sony dzieli swoje podejście do tego celu na trzy etapy. Po pierwsze, planuje zredukować emisję gazów cieplarnianych do „praktycznie zera” do 2040 r., a do 2030 r. zamierza uczynić bezpośrednie i pośrednie emisje z własnej działalności neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Skupi się również na innych emisjach, które pochodzą z jej produktów, łańcucha dostaw i logistyki do zera netto do 2040 r. Planuje również w 100 proc. korzystać z odnawialnej energii we własnych zakładach do 2030 roku, do 2025 roku będzie to 35 proc.
Telewizor, aparat i telefon Sony
SORPLAS to materiał opracowany przez Sony Corporation. Jest to akronim od „Sony’s Recycled Plastic“ (recyklingowany plastik Sony). Materiał powstaje z plastiku pochodzącego nawet w 99 procentach z recyklingu. Jako surowiec służą butelki PET, ale także zużyte dyski CD i DVD od Sony Music.
Sony wykorzystuje SORPLAS w swoich produktach, takich jak telewizory, aparaty fotograficzne, konsole do gier i wiele innych. Materiał ten jest stosowany głównie do elementów obudowy, paneli i innych elementów zewnętrznych. Na przykład tylne obudowy telewizorów Bravia zbudowane są z tworzywa, w skład którego wchodzą rozdrobnione dyski CD i DVD. Aparaty Sony do wideoblogów: ZV‑1, ZV-1F oraz aparat cyfrowy: α7R V także zawierają ekotworzywa. Zastosowano je też w smartfonach Xperia.
Sprzęt jest trwały, a plastik wygląda nadal jak nowy. Firma oszczędza surowce i zmniejsza emisje CO2. W przyszłości zamierza rozszerzyć zastosowanie tego tworzywa.