Sieć sklepów Biedronka wprowadziła plan oszczędzania energii i przeszkoliła na ten temat swoich pracowników. Do oszczędzania energii zachęca też E.On, Veolia i Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
W ostatnim czasie ruszyło kilka z kampanii reklamujących oszczędzanie energii. Ministerstwo Klimatu i Środowiska prowadzi kampanię społeczną „Oszczędzamy energię“. Spoty możemy zobaczyć między innymi w telewizji.
Czytaj także: Ile zaoszczędzimy na wymianie oświetlenia
E.On – sprzedawca energii elektrycznej działający w Warszawie – prowadzi kampanię szkoda prądu. Interaktywna strona zawiera kalkulator i zachęca do sprawdzenia, jak można zmniejszyć pobór energii elektrycznej.
Veolia, sprzedawca ciepła min. w Poznaniu, Łodzi i Warszawie – rozpoczęła kampanię dotyczącą oszczędzania energii cieplnej „Stopień mniej znaczy więcej“.
Zmniejszenie temperatury ogrzewania nawet o jeden stopień przynosi oszczędności, jest korzystne dla zdrowia, i ma pozytywny wpływ na środowisko. Oznacza to w praktyce 5 – 8% oszczędzonego ciepła, zmniejszenie negatywnych efektów przegrzewania organizmu i redukcję emisji pochodzących ze spalania paliw.
Veolia Polska
Biedronka informuje, że oszczędza energię
Konsumenci zauważyli już w niektórych sklepach przygaszone oświetlenie. Nie wszystkie sieci handlowe jednak informują o tym, że zaczęły zwracać uwagę na pobór prądu. Biedronka jest tu wyjątkiem. Sieć poinformowała, że wykorzystuje energię odpowiedzialnie.
W praktyce oznacza to, że przygasza oświetlenie podczas towarowania sklepów i wyłącza je, gdy sklepy są zamknięte. Natomiast oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych działa tylko po zmroku. Biedronka przeszkoliła też pracowników. Kierownicy otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach i toaletach, gdy nie są używane. Wentylacja, klimatyzacja i ogrzewanie mają działać w oparciu o ustalone parametry. Drzwi regałów chłodniczych i mroźni pozostają zamknięte, gdy nie są używane – podała sieć.