McDonald’s Polska wprowadził do sprzedaży bezmięsnego burgera z kotletem warzywnym. Veggie Burger ma na stałe zostać w menu. Od wczoraj kupimy go we wszystkich restauracjach McDonald’s w kraju. Spróbowaliśmy tej nowości.
Veggie Burger jest duży i bardzo „warzywny“. Wegetarianie mogą być zadowoleni, bo w środku przyjemnie chrupie kotlet warzywny, przygotowany m.in. z marchwi, groszku i brokułów. To więc coś zupełnie innego niż smak zamienników mięsa. Wśród dodatków znajdziemy roztopiony plaster sera cheddar, kawałki świeżego pomidora oraz porcję drobno posiekanej sałaty. Veggie Burger jest bardziej chrupki niż soczysty i do tego łagodny w smaku. Na szczęście kanapce dużo pomaga kremowy sos. Wszystko oczywiście w miękkiej i dobrze znanej bułce, obsypanej ziarnami sezamu.
McDonald’s podaje, że roślinny burger to odpowiedź na potrzeby konsumentów. W Polsce fleksitarianie, czyli osoby regularnie ograniczające spożycie mięsa stanowili dwa lata temu około 30–40 proc. Natomiast aż 49 proc. Polaków w wieku 25–34 deklarowało, że stosuje dni bez mięsa. I to właśnie do tych konsumentów jest skierowana ta nowa kanapka, w której znajdziemy przecież też nabiał (ser) i jajko (sos). W dodatku rodzi się pytanie, na jakim tłuszczu jest smażony ten roślinny kotlet. Podsumowując: weganie nie będą usatysfakcjonowani.
Premierze Veggie Burgera towarzyszy kampania marketingowa, skupiająca się na zabawie słowotwórczej. Wybrane słowa zostały wzbogacone przedrostkiem „wege”, nadając im zupełnie nowe znaczenie.
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa ponad 460 restauracji tej sieci, które zatrudniają ponad 27 tys. osób. Prawie 90 proc. z nich prowadzi ponad 70 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy.