Spółka Lightsource bp, należąca do brytyjskiego koncernu paliwowego, podpisała zbiorowy kontrakt na wirtualną sprzedaż zielonej energii (CVPPA) z 12 firmami z branży modowej.
Inicjatywa ta stanowi część szerszego zobowiązania Paktu Mody (The Fashion Pact) na rzecz przyspieszenia transformacji energetycznej przez inwestowanie w nowe źródła odnawialnej energii w Europie. Członkowie mają korzystać w 100 proc. z energii odnawialnej we własnej działalności do roku 2030.
CVPPA, powiązana z portfelem fotowoltaicznym Lightsource bp w Hiszpanii, dotyczy takich marek jak:
- Bally
- Capri Holdings
- Ermenegildo Zegna
- Farfetch
- Ferragamo
- Kering
- Prada
- PVH (właściciel takich marek jak Tommy Hilfiger, Calvin Klein)
- Ralph Lauren
- Tapestry
- Under Armour
- Zimmermann.
Przy zawarciu umowy doradzały firmy Guidehouse oraz Baker McKenzie.
Czytaj także: Moda też niszczy klimat. Marki zaczynają działać
Zbiorowe PPA
Choć wiele firm korzysta z zielonej energii, w tym przypadku konstrukcja umowy PPA (power purchase agreement) jest innowacyjna, bo wielu odbiorców zdecydowało się połączyć zapotrzebowanie. To pierwsza tego typu umowa w branży modowej.
Wdrażając innowacyjne rozwiązania, jesteśmy w stanie zapewnić lepszy dostęp do korzyści, jakie oferują umowy PPA dotyczące energii słonecznej. To zbiorowe porozumienie oznacza, że przedsiębiorstwa, które niekoniecznie same potrzebują ogromnych ilości energii elektrycznej, łącząc swoje zapotrzebowanie, będą mogły w dalszym ciągu znaleźć prosty i skuteczny sposób przejścia na odnawialne źródła energii oraz wspierać rozwój nowych projektów fotowoltaicznych
Zosia Riesner, dyrektor of Power Markets, Europe w Lightsource bp.
Lightsource bp realizuje obecnie w całej Europie projekty fotowoltaiczne o mocy ponad 10 gigawatów (GW), z w tym także w Polsce (2,5 GW). Niedawno spółka podpisała umowę PPA z Microsoftem w Polsce.