- reklama -
Strona głównaEcoLifeMcDonald's zmienił sztućce,...

McDonald’s zmienił sztućce, opakowania i ogranicza emisje CO2

Przeczytasz w 4 min.

Lepiej późno niż później. Amerykańska sieć fast-food coraz poważniej podchodzi do ekologii. Emisje CO2 McDonald’s spadają, rośnie wykorzystanie zielonej energii i ekologicznych opakowań. W Polsce sieciówka wymieniła we wszystkich restauracjach sztućce na drewniane.

W swoim rocznym raporcie na temat zrównoważonego rozwoju McDonald’s podał, że około 80 proc. opakowań dla gości pochodziło ze surowców odnawialnych, z recyklingu lub certyfikowanych. Przy czym w przypadku papieru było to już 99,6 proc. Dotyczy to papierowych torebek, opakowań do żywności, serwetek, pojemników na kubki i innych materiałów do pakowania posiłków dla klientów. Teraz natomiast koncern bada pokrywki z włókna i kubki wielokrotnego użytku. Nie są to małe ilości – waga wszystkich opakowań McDonald’s na świecie wyniosła w 2020 roku 850 tys. ton.

Recykling w Polsce

W Polsce od lipca 2021 roku we wszystkich restauracjach stosuje się tylko drewniane sztućce. McDonalld’s wprowadził wcześniej w Polsce papierowe słomki, wymienił kubki na lody, do shaków i McFlurry oraz opakowania do sałatek. Obecnie opakowania plastikowe stanowią tylko 5 proc. wszystkich dostępnych w restauracjach w Polsce. We wszystkich oddziałach McDonald’s dostępne są kosze umożliwiacie segregację śmieci.

Czytaj: Główne grzechy producentów ubrań

Amerykańska sieć fast-food nawiązała współpracę z firmą Miklan-Ryza, zajmującą się przetwarzaniem odpadów poprzez odzyskiwanie włókien papierniczych z makulatury. To pozwala odzyskać włókna papierowe z 70 proc. odpadów, a potem przerobić je na ręczniki papierowe, które trafiają do sieci McDonald’s.

Pracujemy nad naszym celem, aby wyeliminować wylesianie z naszych globalnych łańcuchów dostaw do końca 2030 – mcDonald’s

Emisje CO2 McDonald’s

W ciągu dekady amerykański koncern zamierza w sumie „zaoszczędzić” 150 mln ton CO2. To oznacza redukcję emisji z biur i restauracji o 36 proc. w stosunku do roku bazowego 2015. Natomiast w łańcuchu dostaw intensywność emisji na tonę żywności i opakowań ma spaść o 31 proc. W tej inicjatywie McDonald’s współpracuje z Science Based Targets. Dostawcy sieci też muszą ustalić własne cele klimatyczne, a franczyzobiorcy w restauracjach inwestować w źródła energii odnawialne, oświetlenie LED i energooszczędny sprzęt kuchenny.

W 2020 roku sieć fast foodów zmniejszyła emisje gazów cieplarnianych w przeliczeniu na CO2 z restauracji i biur o 8,5 proc. Natomiast w łańcuchu dostaw – o 6 proc. Jak wynika z raportu, ogólne emisje dwutlenku węgla restauracji, biur, dostawców i z wykorzystania produktów McDonald’s wyniosły ok. 54 mln ton.

Energia odnawialna zasiliła w 2020 r. ponad 6 tys. restauracji na 11 rynkach, w tym w Polsce.

McDonald’s ma ponad 39 tys. placówek, w Polsce zaś 470, większość stanowią restauracje we franczyzie.

McDonald's zmiania sztućce
for. McDonald’s
Redakcja EcoReportershttps://ecoreporters.pl
Miejsce, gdzie znajdziesz informacje ze świata ekologii, opinie i analizy. Wszystko o czym powinniście wiedzieć, co się dzieje w świecie #eco. Bez #fakenews. Tylko dla tych, którzy na serio podchodzą do wiedzy o środowisku, w jakim żyjemy.
Podziel się
Tagujemy
Czytaj także

Panele z grafenem przekonają Polaków do fotowoltaiki?

Najpopularniejsze panele słoneczne sprzedają się w Polsce lepiej niż świeże bułeczki. Niektórzy przyszli prosumenci chcą jednak czegoś "lepszego". Często pada więc pytanie: jakie panele...

Tylko jeden kraj na dobrej drodze do uratowania klimatu

Tylko jeden kraj na świecie jest na dobrej drodze do podjęcia działań ratowania klimatu i ograniczenia globalnego ocieplenia o nie więcej niż 1,5°C. Żaden...

Stare auta nie tylko trują, ale też dużo kosztują

Polska jest największym importerem pojazdów używanych wśród państw Unii Europejskiej. Ma to swoją ciemną stronę. Stare pojazdy są bardziej paliwożerne, więc przy wysokich cenach...
- reklama -
Najnowsze
ZOSTAW KOMENTARZ
Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

A jeszcze lepsze jest to...